mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konu Anlatımı 1: Denim ile tanışma | Not required |
2 | Konu anlatımı 2: Kumaş özellikleri | Mars, Graham (2002) Denim: From Cowboys to Catwalk, London, Chapters 1-2 |
3 | Konu anlatımı 3: Denim trend analizi | Mars, Graham (2002) Denim: From Cowboys to Catwalk, London, Chapters 3-4 |
4 | Konu anlatımı 4: Denim yıkama metodları Uygulama 1 | Lecturer’s Documents (From a famous Turkish Denim Brand) http://www.denimclubindia.org/rsrc/wsitePg/wsite_disp.asp?item_id=3768 |
5 | Konu anlatımı 4: Siuet ve detay çalışmaları Uygulama 2 | Chauncey, Barb, 2008, Denim by Design, NY Chapter 5 |
6 | Esinlenme ve Konsept Araştırma 1.Proje: Araştırma | http://www.denimclubindia.org/rsrc/wsitePg/wsite_disp.asp?item_id=3768 |
7 | 1.Proje: Yaklaşım geliştirme. | http://www.denimclubindia.org/rsrc/wsitePg/wsite_disp.asp?item_id=3768 |
8 | 1.Proje: Tema çalışması & tasarım geliştirme | http://www.denimclubindia.org/rsrc/wsitePg/wsite_disp.asp?item_id=3768 |
9 | Proje 1 Çizim ve yüzey tasarımı (kumaş ve yıkama) Sketcbook ve Moodboard Teslim | Damen Rundschau, 3/2011 |
10 | Proje 2: Kalıp yapımı | Damen Rundschau, 3/2011 |
11 | Proje 2: Kalıp yapımı ve dikim hazırlık | Not required |
12 | Proje 2: Dikim | Not required |
13 | Proje 2: Kalıp yapımı ve dikim | Not required |
14 | Proje 2: Dikim ve Prova | Not required |
15 | Proje 2: Prova | Not required |
16 | Final Teslim: Denim Projesi |
Ders Kitabı | Chauncey, Barb, 2008, Denim by Design, NY Chapter 5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Herren Rundschau |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 26 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest